Een lange reisdag..

Vanmorgen op tijd opgestaan om nog het eea in te pakken en op te ruimen, en zo waren we om 9 uur klaar voor vertrek. Ruim op tijd vertrokken en maar goed ook toch nog wat oponthoud bij het kanaal. Maar om half 12 waren we ingecheckt en kon het lange wachten gaan beginnen. Maanden ben je bezig met zo’n reis en de heenreis is altijd iets wat ik ver weg stop omdat ik er geen zak aan vind maar het moet.

We vlogen met iceland air en dat is ons goed bevallen. Genoeg beenruimte en een prettige service, ook de overstap op kefvlavik ging goed. Wel een erg kleine ruimte en met 3 vertrekkende vluchten in 15 min tijd was het toch best druk. De 2de vlucht was ruim 7 uur, we vertrokken iets later en die tijd ook niet meer in kunnen halen. We zijn de tijd doorgekomen met een tijdschrift/tv en een spelletje op de ipad en wat korte slaapjes. En zo kwamen we om 19.00 lokale tijd aan op Denver airport. De wachtrij bij de customs was zeer kort en ging ook goed, leuk staan kletsen met de beambte en met weer een stempel in het paspoort mochten we door. Aangekomen bij de bagage band was het nog even spannend. We gingen van band 1 naar 2 en van 2 naar 1. Gelukkig kwam het dan toch nog goed 😉 en hadden we onze 2 koffers a 23 kilo totaal, we moeten natuurlijk wel wat ruimte over houden om te shoppen na al dat gewichtsverlies van ons. Nadat we de koffers hadden gehaald werd er door Rick vakkundig naar een uitgang gezocht, hij moest natuurlijk roken. Ik keek meteen al wat rond waar we op de shuttle bus konden stappen voor onze huur auto.

Eenmaal in de bus haalden we de Garmin tevoorschijn om het adres van het hotel in te voeren, bij Alamo hebben we 10 minuutjes moeten wachten, hier werden we zeer vriendlijk geholpen geen verzekeringen of upgrades. Dat is weleens anders geweest. We hadden een midsize SUV gehuurd en we konden uit dat rijtje een auto kiezen. Het is een chevrolet captiva geworden. Een aardige bak maar dat hebben we ook wel nodig. Garmin geinstalleerd en op weg naar het hotel, dit was een ritje van 10 min. We zitten nu in het Aloft hotel, een erg mooi en modern hotel waar we ook weer uiterst vriendelijk geholpen zijn. Op weg naar het hotel zagen we een applebee’s zitten en na 3 usa visits hadden we deze nog niet aangedaan dus een mooie gelegenheid om hier onze vakantie te openen. Het werd een hamburger en wat voor 1. Hij smaakte heerlijk, Rick nam nog een heineken ik een pepper en samen proosten we op onze vakantie. Na het eten terug gelopen naar het hotel waar ik nu het verslag typ en Rick een spelletjes rummikub speelt. Nog een beetje tijd rekken want uit ervaring weten we dat we niet al te lang zullen slapen.

6 gedachten over “Een lange reisdag..

1. hoi vakantie gangers,

zo te lezen is de eerste dag goed verlopen. gelukkig.
    en de eerste nacht ook een beetje goed doorgekomen?
    geniet en we spreken elkaar gauw.

gr ine

2. Fijn te lezen dat de reis goed is verlopen en de rest van de trip zal ook wel goed gaan .Jullie hebben al genoeg ervaring!
    Met Dana en Donna gaat het ook goed ( en wat is het fijn om lekker door de regen te wandelen bahbah)
    Geniet ervan en de groeten uit Mierlo