Early birds..

Gisteravond om 8 uur gingen de luiken dicht, om vervolgens om 3 uur klaar wakker te zijn. Niet zo slim dus. Rick was om 2 uur al aan het spoken. Toch nog tot half 6 kunnen blijven liggen en toen had ik het wel gehad. Een ontbijtje gegeten op de kamer en dat was toch erg lekker, een aardbei yoghurt met muesli goed begin van de dag.

En zo zaten we om 6.15 in de auto, het was wel fris maar dat namen we voor lief, al snel naderen we Rocky mountain NP.  Het was een prachtig gezicht, de zon kwam achter ons op en scheen op de bergen echt genieten. Een aantal stops gemaakt voor wat foto’s.

De bedoeling was vandaag om naar Bear lake area te rijden, door wegwerkzaamheden deze zomer sluit de weg ernaar toe om 9 uur dan moet je met een shuttle bus verder. Voor 9 uur mag je met eigen auto naar de parkeerplaats van Bear lake, en aangezien we lekker op tijd waren konden we met eigen auto verder. Onderweg werden we nog getrakteerd op een aantal Elk’s en een grote Moose incl gewei! Ein-de-lijk deze hebben we nog niet eerder gezien in het wild dus deze konden we afstrepen op ons lijstje.

Bij bear lake hebben we de auto geparkeerd en zijn we om half 8 aan onze hike begonnen, en wat voor 1. We zijn 4,5 uur onderweg geweest. We hadden een rugzak vol drinken en broodjes mee voor onderweg. De eerste stop was Nymph lake, een toch wel pittige klim er naar toe maar het was de moeite waard.

Vanuit hier liepen we verder door naar dream lake, we waren net op pad totdat we heel rap stil stonden… een hoog piepend geluid met daarachteraan een woeste brul. Beer?? Nee (gelukkig) niet. Een moose! wij stonden flink wat hoger dus geen gevaar voor ons maar hij liep daar dus met een Elk, prachtig om dat zo van dichtbij mee te maken. Hierna vervolgden we onze weg, we waren al flink gestegen en we kwamen een mooie rots tegen, hier zijn we gaan zitten om van het uitzicht te genieten. Schitterend uitzicht lekker zonnetje en dan beseffen dat dit nou geluk is. =)

Na een korte pauze liepen we verder naar Dream lake, een mooi meer. Hierna gingen we verder naar Emerald lake, dat was 0.7 mile en die weg moesten we ook weer terug. En dat meer was prachtig maar op de terugweg werden we weer verrast door jawel een Moose! We zagen onderweg al wat verse poep liggen en inderdaad meneer stond tussen de bomen, op 10 meter afstand hadden we toch een mooi uitzicht en mooie foto’s.

Toen kwamen we bij het kruispunt, gaan we terug naar Bear lake of gaan we verder omhoog naar Lake Haiyaha. We besloten het laatste. En weer was het een stevige klim maar zo de moeite waard. Met stops tussendoor was het goed te doen, we bleven maar klimmen en op een gegeven moment stonden we echt boven de boomtoppen met een waanzinnig uitzicht. Lake Haiyaha was ook erg leuk om naar toe te lopen er lagen allemaal grote rotsblokken die een “pad” vormden naar het meer.

Er stond een aardig windje maar niet vervelend in het meer lag nog een rotsblok en daar hebben we ons broodje opgegeten. Hierna begon het afdalen het pad was alles behalve vlak, veelal losliggende of uitstekende stenen en veel boomwortels boven de grond. Dus goed opletten waar je liep. Onderweg kwamen we ook nog bij de alberta falls, hierna liepen we terug naar Bear lake en de laatste loodjes waren het zwaarst toch nog even 500m stijgen.

Moe maar voldaan kwamen we 4,5 uur later bij het beginpunt met een gevoel van trots, het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt om 38 en 17 kilo af te vallen en dat werpt nu zijn vruchten af, een goed gevoel.

Het was inmiddels half 1 en we besloten om terug te gaan naar het motel, we reden nog ergens verkeerd wat geen straf was want zo kwamen we nog een kudde Elk’s tegen.

We zijn vanuit het park naar de safeway gereden voor onze lunch, hier hebben we een frans stokbrood gehaald en een pot nutella en peanut butter dit hebben we gegeten in ons motel.

Aangezien we vroeg wakker waren voelden we dat goed dus we hebben even geslapen.

Op tripadvisor werd een restaurant goed aanbevolen Dave’s BBQ dus om 19.15 melden we ons want er was een wachtrij van 45 min. Na een uurtje waren we aan de beurt, we namen beide spare-ribs ze smaakten ons goed maar niet echt uitstekend. Toch een beetje verwend 🙂

Ondertussen was het 20.45 en zijn we naar ons motel gereden waar ik nu het verslag typ en rick een spelletje speelt.

Het was een bijzonder mooie dag waar we echt van genoten hebben.

Onze auto

3 gedachten over “Early birds..

1. Hoi rick en bianca

Leuk om jullie reis te kunnen volgen op deze manier!
    Wat hebben jullie al weer mooie dingen gezien benieuwd naar de rest van jullie vakantie. Groetjes Ellen

2. hoi mazzelkontjes,

gaaf joh wat jullie al weer gezien hebben. wij passen de trip wel aan en blijven iets langer om ook dat alles moois te kunnen zien. geniet ze

groetjes van ons.

ps datum van de baby is aangepast en is nu ruim 1 week ouder.