Yellowstone & GRIZZLY BEAR!!

Vandaag hadden we geen wekker gezet, en we werden om 6 uur wakker maar het regende dus weer lekker omgedraaid en om 8 uur was het toch tijd om op te staan. We besloten om uit ontbijten te gaan. Het werd een 3egg omelet die wel smaakte. Het regenen was opgehouden en langzaam werd het steeds een beetje warmer.

Vorig jaar hadden we een de uncle toms trail gelopen, een vrij zware trail (toen) die Rick nog een keertje wilde lopen. Het begint  met afdalen op asfalt en vervolgens gaat dat over in trappen. En die traptreden zijn “open” dus je kon zien wat er onder die trap zat, en zo daalde we af de canyon in, met soms loze ruimte onder ons en soms wat rotsen. Het totaal viel op zich wel mee, het uitzicht beneden is erg mooi, de grote waterval, en op een bepaalde hoogte kan je ook de regenboog zien. Na wat kiekjes zijn we weer omhoog geklommen, en waar we er vorig jaar 1 uur over deden en aardig aan het zuurstofhappen waren deden we het nu met gemak in een half uur.

Als je onderaan in de canyon staat heb je schuin aan de overkant zicht op een plateau waar je ook de waterval kan zien, alleen dan het begin punt, en waar we die vorig jaar hebben overgeslagen gingen we die opzoeken. En ook hier ging je vanaf de parkeerplaats meteen met switchbacks naar beneden. Maar het uitzicht was erg mooi, en zo klommen we ook weer omhoog.

We reden een stukje door naar het uitzicht punt Grand Canyon of the Yellowstone, ook weer een leuk kiekje. Ik moest nodig naar de wc, en we waren in de buurt van onze cabin dus nog even een stop gemaakt, en meteen de korte broek aan.

Hierna vervolgden we onze weg naar “boven” richting tower roosevelt we hebben eigenlijk niks meer ondernomen, het autorijden op zich vinden wij hier een feestje. Het zoeken naar wildlife,en de mooie omgeving die toch steeds veranderd. We zochten een picknick area op en met ons hebben en houden gingen we lekker lunchen. We hadden weer prachtig weer dus het was goed toeven.

Daarna reden we naar mammoth hier zijn we gestopt voor een magneetje en toen weer de weg verder. Ik wou naar de roosevelt arch, alleen we zijn verkeerd gereden en hebben het dus maar overgeslagen, voor een volgende keer. We zijn ook nog gestopt bij Norris geyser basin, waar weer een boardwalk lag met geysers en zo hebben we weer een stukje gelopen.

Het was inmiddels 4 uur, en we wilden simpel eten, dus naar de fountain grill voor jawel een hamburger, die hoef ik de komende dagen niet meer, maar het smaakte ons wel. In eens hoorde wij een stellage omvallen, en toen we klaar waren met eten en nog even door de winkel heen liepen zagen wij wat er was gebeurd, een vrouw was (flauw)gevallen en nam de stellage met bekers mee. Zaten al ambulance broeders bij. Nog even een ijsje gehaald en terug naar onze cabin. Hier nog wat gelezen het was half 7 en we hebben de auto gepakt voor een stukje wildlife kijken.

Echt zo’n mooi gezicht, de zon die ondergaat achter de heuvels en de weide landschappen met de grazende bizons, echt genieten voor ons.

We besloten om weer terug te gaan naar de cabin, en vanaf een afstandje zagen wij een file dus wij in een iets sneller tempo die kant op, want ja file moet iets betekenen en we zagen een beer lopen! Maar het was zo enorm druk geworden, ik ben uit de auto gestapt en Rick is de auto weg gaan zetten. De grote lens zat er al op (Thnx pa) dus ik begon gelijk foto’s te maken, ik kwam in gesprek met een duitse vrouw, en die vertelde dat het een grizzly was! Helemaal super! Die hadden we nog nooit gezien. Ik stond op veilige afstand(100m),liep nog een stukje mee met de grizzly en Rick bleef bij de auto staan die mocht van een echtpaar door de verrekijker mee kijken. Wat er door je heen gaat als je zo’n grizzly in het echt ziet, ongelofelijk. Echt de kers op de taart.

Wij zijn al tevreden met een foto’s op veilige afstand, maar wat een capriolen sommige mensen uithalen is echt ongelofelijk. Overal word je gewaarschuwd dat je op veilige afstand moet blijven, en dan toch zijn er mensen met een enorme toeter als lens die dan nog dichterbij willen komen. Waar ze vandaan komen ik weet het niet, maar al gauw kwamen de park rangers om alles in goede banen te leiden.

Het was een mooi gezicht en we hebben mooie foto’s, en was een gave afsluiting van onze trip in Yellowstone, morgen gaan we echt om 7 uur op pad dus misschien dat we nog wat moois kunnen zien.

Natuurlijk zijn er meerdere foto’s van de grizzly, het internet is niet erg snel en loopt steeds vast dus ik hou het hier even bij..