Capitol reef.. Wauw =)

Heerlijk rustig aan gedaan deze ochtend, we hadden een ontbijt bij het motel en dat was goed verzorgd. We zijn weer terug naar de kamer gegaan, het verslag online gegooid van gisteren want dat duurde maar in en uit en ik was haast in staat om de laptop uit het raam te gooien, maar ik krijg leuke reacties via de site, sms, facebook, email en we worden dagelijks goed bezocht dat ik toch maar doorzet.. 😉

Pas om  half 10 vertrokken we naar het park, voor ons doen erg laat. We reden eerst naar het visitor center voor wat informatie en natuurlijk de magneet, we hadden niet echt plannen maar bij de deur stond aangegeven dat de grand wash road dicht was, en jawel wij kwamen binnen en de weg was weer vrijgegeven. En zo besloten om daar een kijkje te gaan nemen.

De grand wash is een onverharde weg, en Rick vind dat prachtig om te rijden, en het was ook mooi om te kijken, bij de parkeerplaats begonnen 2 trails, de grand wash trail die kwam uit bij de hwy is een one way trail en een trail naar de cassidy arch. En die laatste wilden wij wel lopen, stond netjes aangegeven bij de parkeerplaats hoe je moest lopen alleen wij en vele anderen met ons liepen verkeerd en mistte de afslag.. Dus we zijn een heel stuk van de eerste trail ingelopen, en dat absoluut geen straf, het was echt zo prachtig..

We waren nog steeds aan het zoeken tot de afslag naar de 2e trail maar na een poosje te hebben gelopen besloten we om toch maar naar de auto terug te keren, onderweg kwamen we nog een stel duitsers tegen en die zochten ook de trail en liepen door waar wij vandaan kwamen, Afijn zo kwam er een ander stel aan en die vertelde waar de trail naar de arch begon en dat was zo’n beetje om de hoek van de parkeerplaats.. Hoe hebben we dat kunnen missen? Zo aan het rond kijken naar al dat moois..

En zo begonnen we aan de trail, en dat was weer even wat grenzen verleggen qua hoogte, daar heb ik het niet zo op, maar het ging me goed af. Ook hier weer ging je via switchbacks omhoog en het uitzicht werd steeds mooier en we gingen steeds hoger op een gegeven moment zagen we de parkeerplaats, we zijn doorgelopen totdat we de arch zagen, we zijn er niet heen gelopen, we waren onderhand al 2 uur aan de wandel en we hadden genoeg drinken bij ons alleen geen snacks oid.. Dus dat begon ik wel te merken, en zo zijn we lekker naar beneden gewandeld. Echt een aanrader deze trail!

Bij de auto aangekomen ff wat te drinken gepakt en een snicker, je kon mij vergelijk met de snicker reclame, grumpy en na een snicker was ik weer te genieten, aldus Rick 😉 Toen we over de onverharde weg reden zagen we 2 lifters staan, en onze goede daad weer gedaan en de 2 een rit aangeboden, het was maar tot aan het begin van de verharde weg, het waren 2 fietsers die op fiets vakantie waren, gisteren hadden ze 116mijl afgelegd op de fiets, wel georganiseerd, ze hebben geen omkijken naar hun bagage e.d, het was leuk om met 2 amerikanen te kletsen over hun land en gewoontes, we hebben ze afgezet bij de fietsen en zo gingen wij naar een picknick plek. Via reisverslagen en het amerika forum had ik vernomen dat je bij Giffords house lekkere pie’s kan kopen en als banketbakker zijnde moest ik dat natuurlijk proberen, ik koos voor de appelpie en het was inderdaad heerlijk!

Het was inmiddels half 2 en we gingen weer lekker lunchen met een stukje pie, dat hadden we wel verdiend na deze inspannende ochtend. En we besloten dat het tijd was voor een middagje niks doen, de afgelopen 2 weken zijn fantastisch geweest veel gezien veel gedaan, nu ff een momentje van rust, naar het motel gegaan en ons vermaakt met de tv internet en een wasje gedraaid was wel weer nodig.

Om half 6 zijn we naar een restaurant gereden en hebben lekker gegeten, het rim rock restaurant, wel een aanrader leuk zitten en vriendelijk personeel. Nu het verslag bijwerken en ondertussen The green mile kijken,

Morgen zetten we de wekker om half 7 we willen op tijd wegrijden naar Zion Np daar staat namelijk de angels landig trail op de planning, Ik ben benieuwd tot hoever we durven… 2 B continued…