Black Canyon = Wauw!

Vanochtend geen wekker gezet en zo sliepen we uit tot 8uur. In het motel zat een ontbijt bij ingebegrepen alleen was dat niet echt een succes. Veelal donuts en danish maar wel lekkere koffie. Terug op de kamer lekker rustig aan gedaan, vandaag stond The black canyon of the gunnisson op het programma, en wat was dat een verborgen pareltje.. Althans voor ons toeristen. Maar heb je de kans en kom je in colorado sla dit NP dan absoluut niet over.

Ik was er door getipt op het AAforum (alles amerika) en ook op ontdek-amerika staat erg veel bruikbare info (even reclame maken deze 2 sites zijn echt zeer goed) en zo belanden wij hier dus ook vandaag. Het is niet echt een super groot park, maar het heeft iets ruigs, nja iig wij waren erg van onder de indruk.

We starten in het VC kochten weer een magneet en vanuit het VC liep een kort pad naar een viewpoint

We reden tot het eind van de weg om zo van achter naar voor de viewpoints te bezichtigen, we hebben ze niet allemaal gedaan maar wel hele mooie. Het laatste punt was een trail, alleen wij dachten dat het een klein stukje was, maar dat viel tegen, we hadden geen water of niks bij ons dus zijn op tijd weer terug gekeerd, maar evengoed hadden we mooie plaatjes.

Hierna stopten we bij sunset point, erg indrukwekkend

Hier aten we gelijk onze lunch, we hadden hier een mooi uitzicht, het was lekker weer en heerlijk rustig.. Dit zullen we wel missen als we straks weer thuis zijn.. Na het eten gingen we weer verder, cedar point, ook hier weer een stukje lopen met een mooi uitzicht als resultaat

We hebben hier 3 uur doorgebracht, en ik had nog een lange trail op de planning staan, die hebben we uiteindelijk niet gedaan.We zijn terug gegaan naar ons motel, Rick heeft de auto gewassen en ik heb lekker een dutje gedaan, een momentje van rust. Ook hebben we de laatste dagen van de reis omgegooid. Morgen vertrekken we naar Moab en vanuit Moab zouden we nog een overnachting hebben in Grand Junction voor een bezoek aan het colorado monument, dat doen we nu morgen op weg naar Moab. Dan woensdag hebben we nog 1 lange rijdag van Moab naar Denver zodat we toch 2 nachten in Denver hebben, nog een klein beetje rust in de laatste dagen. Ik heb net het ene hotel geannuleerd en een overnachting in Denver geboekt, in de buurt van Denver zit nog een HUGE outlet mall, dus we komen we dagen wel door.

Tegen 5 uur zijn we weer in de auto gestapt en op weg naar wat winkels, de JCpenny een soort van V&D Rick nog wat winterjassen gepast maar niets gekocht, ik nog een schoenenzaak binnen gestapt en toch nog me schoenen kunnen vinden die er in Vegas niet meer waren. Vans. Dus weer goed geslaagd.

We zijn gaan eten bij de Denny’s en dat was deze keer niet echt een succes. Qua eten was het wel lekker, alleen de bediening was niet echt goed. Ik kreeg niet het eten wat ik bestelde en ze snapte niet helemaal wat ik bedoelde, was ook niet echt toereikend of zoekend voor een oplossing, maar de manager kwam erbij en zo ging het toch redelijk. Waarschijnlijk was het de eerste dag van dat meisje.

We zijn nog even gestopt bij de Walmart, we zijn op zoek naar een nieuwe koffer, we hadden er genoeg (lege) mee, alleen de grote koffer is kapot. In de zin van gaten ed, even rond gekeken en eind van de week schaffen we er 1 aan. Nu weer ontspannend op de kamer. internet,lezen,ipad,tv.

Een gedachte over “Black Canyon = Wauw!