Delicate Arch – Dubble O Arch

Overlast door eerste officiële herfststorm is wat ik op nu.nl lees, dus ik zal zoveel mogelijk vrolijke zomerse plaatjes plakken..=)

Vanochtend werd ik wakker van onweer, niet echt heftig maar toch aanwezig, het was nog maar half 6 dus ik draaide me nog een keer om. Om 7 uur ging de wekker we hoorden nog wat regen en toen Rick naar buiten ging om te kijken bleek het vals alarm. Het was de dakgoot. Gelukkig maar. Ondertussen hadden we al besloten dat we gingen ontbijten bij Denny’s. Dit smaakte weer goed.

Vandaag stond Arches op het programma, en ik had wat trails op de planning staan. De eerste was de Delicate arch, vorig jaar hebben we het viewpoint bezichtigd en nu gingen we echt naar de arch toe. Zoals we lazen in het boekje een erg moeilijke/zware trail. We namen genoeg water mee en zo begonnen we eraan. Het was prima wandel weer. Er stond een windje en de zon kroop af en toe achter de wolken. Onderweg hadden we geen schaduw dus dit kwam ons goed uit. In totaal was het een 4.8 km trip. Het was veel stijgen en wat gezichtsbedrog, je zag niet wanneer je omhoog liep dat er daarachter nog een stijging was. Het was een mooie trail en het ging ons goed af. We kwamen het hoekje om en begonnen allebei te lachen.. we waren er al! Volgens de verhalen ed moest dit een zware hike zijn en zo hebben wij deze niet ervaren. Het speelt misschien ook wel mee dat het goed weer was, niet te warm oid.

De arch op zich was echt prachtig! Ik doe er een foto bij met en zonder mij, zodat je een beetje in de gaten heb hoe groot de arch daadwerkelijk is. We hebben hier wat foto’s genomen en nog een tijdje gezeten en zijn toen weer begonnen aan de weg terug. Rick klom nog een berg omhoog en nam nog wat andere foto’s.

Na een kleine 2 uur waren we weer terug bij de auto, het was nog vroeg dus besloten om naar devils garden te rijden, ook in arches maar hier start een trail. We hadden als einddoel de dubbel o arch op de planning, een trip van totaal 7km. Het eerste gedeelte tot aan landscape arch was eenvoudig, vlak met af en toe wat zand en ook vrij druk, het was sowieso moeilijk een parkeerplaats te vinden.

Na de landscape arch werd het een stuk minder druk, en de trail was echt zo gaaf. Maar werd ook een stukje moeilijker. We moesten meteen klimmen over rotsblokken, toen werd het weer een stukje vlak en toen weer met veel klim en klauterwerk een rotsblok over, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden. En een beetje het gevoel hadden dat we top of the world stonden. Het was nog een stuk lopen naar de O arch en eenmaal aangekomen was het een mooie arch. En de trail erheen,zeker vanaf landscape arch vonden wij echt de moeite waard.

Tijdens het wandelen zagen we al donkere wolken en toen we eenmaal bij de o arch waren hingen die wolken boven ons, we zijn maar richting de auto gelopen omdat er toch wel wat “gevaarlijke” stukken tussen zaten, gelukkig bleef het maar bij druppels. En hebben we niet echt last gehad van de regen. Bij de auto aangekomen hebben we nog een broodje gesmeerd en zijn naar het motel gereden.

Onderweg begon het toch flink te regenen en te waaien, en het weer betrok helemaal. In het motel nog een was gedraaid, en nu zitten we hier in het donker, omdat de stroom is uitgevallen. Het kan minuten of uren duren…

Nou het was dus een uurtje, leek wel uren te duren, ik bedoel: geen internet 😯  Meteen onder de douche gesprongen, want van al dat wandelen waren we beide plakkerig. Hierna gingen we opzoek naar iets te eten en het werd weer de Denny’s.  Ik gooi het verslag online en dan hou ik het weer voor gezien.

Het was weer een bijzonder leuke en mooie dag,  ondanks de buien hebben wij goed weer gehad en zijn we nog lekker bijgekleurd..