Amsterdam-Shanghai-Auckland

Zo dat was me een reis wel.. Zeker niet tegengevallen maar al met al was het toch een lange ruk.

Woensdagavond alles mooi ingepakt en dat zat me toch niet helemaal lekker, we hebben 1 grote vierkante koffer en 1 kleine weekendtas.. Normaal gesproken is dat zat.. Alleen nu gaat er iets meer mee aan bagage. Denk aan bijvoorbeeld wandelschoenen en een man met schoenmaat 46. Dat was dus al een tas gevuld. Afijn donderdagochtend gingen de tassen dicht ik had alleen visioenen dat ik op Shanghai op de bagageband me ondergoed bij elkaar kon gaan rapen, stond een beetje spanning op de ritssluitng..
Pa gebeld en die had gelukkig nog een koffer in bezit die we mooi konden gebruiken. Probleem opgelost.

Nadat we donderdagochtend de hondjes af hebben gezet bij pa in Rotterdam reden we naar schiphol. En toen kwamen de echte vakantiekriebels, ingecheckt bij de KLM voor onze vlucht naar Shanghai, er werd al meteen gevraagd hoe lang we er zouden blijven.. Euh 4 uur overstaptijd.. Oke jullie hebben geen visum nodig.. Afijn door de douane en nog even een hamburger gegeten bij de MacD en toen was het alweer tijd om naar de gate te lopen. Daar aangekomen begonnen ze weer over dat visum, nee wij gaan door naar Auckland. Nagekeken bij de grondstewardess en dat klopte.. joh.. Maar we hadden geen instapkaarten voor de 2e vlucht, toen sloeg een heel klein beetje de paniek bij mij toe. Heel eventjes maar, toen zei Rick bel anders even met de reisagente, zo gezegd zo gedaan. En die stelde mij inderdaad gerust en eigenlijk klonk het ook heel logische. Deze vlucht word uitgevoerd door 2 maatschappijen KLM en Air New Zealand maar die werken dus niet samen. Dus in Shanghai moesten wij ons dus inchecken naar Auckland.. En dan merk je dat je ook weer een keer van de harde weg afkomt.. En het gaat niet zoals je “normaal” gewend bent. Weer wat geleerd.

Onze eerste vlucht ging redelijk vlot, maar men wat een krappe stoelen. Echt sardientjes in een blik, vorig jaar met ice land air hadden we meer beenruimte.De service was prima (dat wil niet zeggen dat het eten lekker was..) entertainment genoeg en met wat uurtjes slaap schoot de tijd lekker op. Het was ook een nachtvlucht dus alle ramen werden verduisterd,lampen uit en snurken maar. Grappig feitje, er was een handjevol europeanen. Verder allemaal chinezen.

Aangekomen in China stonden we beiden even te stuiteren.. We staan gewoon in China! Ongelofelijk! We moesten door de douane, ging allemaal vlot, onze koffers ophalen en door naar de volgende terminal. Ook dit verliep goed. Alles netjes in het Chinees en Engels aangegeven. Ook hier voelden wij ons weer reuzen.. Eenmaal bij het inchecken zagen we meerdere nationaliteiten. Ingecheckt, thuisfont ff gesmst en toen weer door de douane, winkeltjes kijken en toch nog wel 2 uur wachten bij de gate. Maar ook dat was weer vlot voorbij. En wat wij al dachten bleek uiteindelijk ook waar, het vliegtuig was voor de helft gevuld!! Relax! Dus we zitten met 2e op een rij van 3. Ook is de beenruimte hier aanzienlijk beter dan bij de KLM.
Dit was wel een langere vlucht 11:30 uur.. Maar met wat entertainment,slapen,spelletje goed te doen.

Na al dat gevlieg werd het wel eens tijd voor het echte werk! Namelijk autorijden, maar eerst door de douane bij Auckland. Dit ging allemaal weer goed en vlug, wel border security praktijken maar daar hadden wij geen last van.

Aangekomen bij budget werden we vriendelijk te woord gestaan en binnen enkele minuten liepen wij naar de parkeerplaats. We hebben een toyota camry, fijne auto zonder sleutel! Haha. Rick een aantal proefrondjes op de parkeerplaats, navigatie aan en richting Auckland. Het rijden ging Rick goed af, de ruitenwissers zijn al een keer of 10 aangegaan ipv de richtingaanwijzer, haha, ach als dat alles is.

Nu is het hier zaterdag ochtend en we konden gelukkig al inchecken in het hotel waar we even doen opfrissen en een power nap, dan vanmiddag gaan we Auckland verkennen!

3 gedachten over “Amsterdam-Shanghai-Auckland

1. Heel veel plezier en geniet van alles om jullie heen! Wij gaan overmorgen een weekje naar Turkije…hihi…dus ben nog stteds erg jaloers op jullie reis. X