Op pad in Wellington!

Vandaag geen spannend reisverslag over hoge pieken en diepe dalen.. Nee vandaag was een heerlijke relax dag. We hebben wel iets gedaan maar ook heel weinig. Vanochtend redelijk uit kunnen slapen tot 7 uur. Op de kamer een ontbijtje gehad, en rond een uur of 10 zijn we downtown gegaan.

Onderweg bij de Burger King een snack gegeten. Een egg mcmuffin, koffie erbij, smaakt wel goed. Onze eerste stop vandaag was het Te Papa museum. Jawel stukje cultuur snuiven. En dat is aardig gelukt. Haha

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het is een gratis museum en daarvoor was het ook heel leuk opgezet. Veel informatie maar ook interactie. Het gebouw telt 6 verdiepingen, vanaf 4 kunst, dus na 4 hielden wij het voor gezien. Eerste verdieping ging over de flora en fauna. Onder andere een gigantische kwal die sinds 2008 tentoongesteld staat.We zagen ook een filmpje van een hele grote kwal die is gevangen,onderzocht, en opgezet. De kriebels liepen over mijn rug, maar wel bijzonder om te zien.

Volgende etage was over de aardverschuivingen van NZ. Heel interessant en informatief over hoe dat allemaal in zijn werk gaat onder ons. Ook hebben we een earthquake meegemaakt, weliswaar in scene gezet (gelukkig maar).

De verdere verdiepingen gingen over de Maori’s, immigranten, en het leven in NZ. Al met al hebben we hier toch 2 uur rond gelopen en was het zeker leuk om een keer te zien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We liepen terug over de kade, het was mooi weer, beetje bewolkt en er stond een wind maar toch wel aangenaam. We hadden natuurlijk weer honger, en zochten iets te eten op en zo kwamen we in de foodcourt terecht, en dat is bekend terrein voor ons. Voor wie dat niet is: Het is een grote ruimte met fastfood tentjes: mexicaans, pasta,sushi,chinees en kebab. Ideaal. Ik had trek in sushi Rick gruwelt daar van, dus zo konden we beide eten waar we zin in hadden. En het smaakte ons beide goed.

Hierna hebben we nog een rondje door de stad gelopen, wat winkels bezocht, maar niet gewinkeld. Ze hebben hier wel van alles, alleen de mensen hier geven er geen zak om. En dat is ook wel te zien in het straatbeeld. Praktische en comfortabel is hier het uitzicht, komt mooi uit, passen wij nu goed tussen. Ik heb wel bij de foot locker een paar nike’s gekocht,waren hier goedkoper en ik had ze toch nodig. 😉

Het was inmiddels 2 uur en we hadden het wel gezien vandaag. We liepen naar ons motel, en besloten om de middag niet veel meer te doen. Ik heb er een was ingegooid, en verder wat gelezen, spelletjes op de ipad en tv gekeken. Ook wel lekker, we hebben nog 2 drukke weken voor de boeg.

Morgen verlaten we het noordereiland. We gaan met de ferry en de toch duurt zo’n 3 uur. Ook laten we onze auto hier achter en op het zuidereiland halen we weer een andere auto op. Dus vanavond kunnen we alles weer goed en voordelig inpakken. Vanuit Picton rijden we naar Motueka waar we 3 nachten verblijven om het Abel tasman NP te gaan bezoeken. En daar hebben we heel veel zin in.