De laatste (vakantie) wandelingen zijn gemaakt..

Vanochtend heel erg relaxt gedaan, lekker kunnen blijven liggen, boek lezen, internetten, tv kijken en ontbijten. Het heeft hier heel de nacht flink geregend en ook toen we wakker waren bleef het gieten. Dus we hoefde ons niet te haasten. Tegen half 11 vonden we het toch wel tijd om naar buiten te gaan. Het is immers de laatste dag midden in de natuur. Morgen vertrekken we naar Christchurch wat nog een stukje rijden is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Afijn we kwamen buiten en het was raar weer. Het miezerde maar dat gaf ook een leuk uitzicht. En dat uitzicht veranderd echt per half uur. We hebben vandaag niet veel last gehad van de regen. Wel miezer, maar toch ook wel een zonnetje en rukwinden. Helaas hebben we Mt Cook niet kunnen zien. Wel veel ander moois.

We begonnen in de Tasman valley. Hier ligt de tasman glacier. En onderweg bezochten we ook de blue lakes. Na de eerste 100m voelde wij ons al belabberd. Haha, het ging allemaal goed en met plezier maar we merkten dat onze benen een beetje op waren. Elke stap deed zeer. Het was ook weer een stijgend pad, en 3 weken geleden zouden wij er geen moeite mee hebben maar nu na al dat gewandel.. Onze eerste stop was dus blue lake. Lag er mooi bij, zo tussen de hoge bergen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hierna gingen we met wat regen en wind verder naar boven, voor het uitzicht over de glacier, hieraan lag dus een meer, met ijsschotsen erin! Echt zo gaaf om te zien! De glacier op zich konden wij niet heel goed zien, wel zagen we dat de glacier vies was. Geen zuivere witte sneeuw. Het had wel iets weg van een maandlandschap. Erg mooi vonden wij.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na een uurtje waren we weer terug bij de auto. En zo koos Rick een wandeling uit het boekje. Een bush walk. Was een leuke wandeling. Het fijne was dat we beschut liepen, hier weer foto’s gemaakt, ook nog wat geoefend.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het was intussen alweer middag en voor ons voedertijd.. Dus we reden even naar het huisje voor een boterham. Het weer klaarde wat op. We zagen zelfs wat blauwe lucht, dus we besloten om nog 1 laatste wandeling te maken. Was maar een kleintje maar wel erg mooi. Naar het kea point. De wandeling ernaartoe was al ruig. Veel grote rotsblokken, en een uitzicht over de bergen. Ook hier leek het wel op een maanlandschap. Hier kregen we ook te maken met rukwinden. Lachen.. Het eindpunt was de Mueller glacier, (nooit van gehoord) maar we kwamen aardig dichtbij.. met gevaar voor eigen leven, we gingen van het pad af.. Moet een keer kunnen. Het uitzicht was ongelofelijk prachtig. Een waardige afsluiting van onze wandelingen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eenmaal bij de auto was het 3 uur, en we waren klaar voor vandaag. We reden naar het huisje en voor het eerst deze vakantie echt een middag relax. En dat bevalt ons goed. Morgen nog naar Christchurch en dan zondag in het vliegtuig naar Tahiti waar onze 5 daagse luier strand vakantie begint, waar we beide echt aan toe zijn. Daarover later meer!