Christchurch – Auckland – Tahiti

Op het moment van schrijven hangen we ergens boven de oceaan, ik kan ook niet zeggen welke datum het is, want we passeeren de datum grens. We gaan een dag terug, we zijn vertrokken op zondag 22-9 en komen aan op zaterdag 21-9. Een dag extra voor ons dus.
Vanochtend vroeg ging de wekker, we pakten de laatste spullen in en zo vertrokken we om half 8. Eerst nog een ontbijtje bij de Mac, de auto nog even aftanken en op naar het vliegveld. Wat allemaal bij elkaar in de buurt lag.
De auto moesten we op een Budget (autoverhuur) parkeerplek neerzetten, formulier invullen, en de sleutels in een dropbox gooien. Dag auto,dag links rijden.. 😦

We gingen op pad naar de check in voor onze vlucht. Dit ging allemaal elektronisch en we werden meteen ingecheckt voor de vlucht naar Tahiti. Koffers ingeleverd en die werden doorgelabeld dus daar hebben we geen omkijken naar tot Tahiti (nu maar hopen dat ze aankomen)
We moesten nog 1,5 uur wachten tot de vlucht vertrok maar die waren zo voorbij dankzij het gratis internet van 2 uur. Schiphol eat your heart out!!!
Het was een klein vliegtuig, 3 3 opstelling, maar voldoende beenruimte en een goede service.(drinken en een koekje)  beetje jammer was de lichte turbulentie. Ik kwam een beetje misselijk het vliegtuig uit, na wat verse lucht zakte dat gelukkig weer snel =)
Na 1,5 uur stonden we alweer op vaste bodem in de aankomst hal van Auckland. We hadden weer trek en hebben hier wat gegeten. Macdonald voor Rick en Sushi voor mij. Te lekker! De sushi. Haha.

Om met onze volgende vlucht mee te kunnen moesten we wel 10 hele minuten lopen naar een andere terminal. Ook konden we met een free shuttle mee. Wij kozen voor de benenwagen. Ingecheckt  waren we al, nog even gevraagd voor plaats aan het raam, was niet meer beschikbaar. Toen door naar de vertrekhal, controle, en duty free shoppen. En dat hebben we gedaan, althans Rick. 1,5L Bacardi en 1,5L Jack daniels en een flesje Baileys voor omgerekend €45. Konden we niet laten staan. Dus de komende dagen gaan we aan de drank.. 😉

Ook hier weer rondgehangen, fijne relax stoelen, veel aanbod aan eten en drinken, geen extravagante dure prijzen voor een bak koffie en een prettige omgeving en half uurtje gratis internet. Een uur van te voren konden we al aan boord. We vliegen met Air Tahiti NUI. Een prettige maatschappij. 45 rijen opstelling 2-4-2 genoeg beenruimte. Pakketje met oordopjes,oogmasker dus mee in de rugzak, kan ik heel de week gebruiken tegen dat getetter van Rick. 😉
Het enige wat de vlucht een beetje verpest zijn 2 van die asociale die denken dat ze alleen op de wereld zijn. Bij het opstijgen meteen die stoel naar achteren. 100x verzitten, niet van elkaar af kunnen blijven, klef en bef. (nee ben niet jaloers) Een vlucht van 4.30 uur, ik vraag me dan af kan je dan niet gewoon recht op blijven zitten en dat gevoos bewaren voor in de hotelkamer? Ja dat is een ergenis puntje van ons, misschien nog wel erger dan een huilende baby (in het vliegtuig) maar goed over een uurtje zijn we er vanaf.

Nu ik dit typ zijn we ondertussen al op onze prachtige hotelkamer!

Na de verder goed verlopende vlucht, kwamen we om 2100 (zaterdagavond)aan op Tahiti airport, een klein vliegveld inclusief een bandje dat tropische muziek speelde. We gingen door customs (geen stempel, europees grondgebied) en haalde onze koffers op en liepen naar de uitgang. Een enorm mierennest maar we zagen op 1 van de vele borden onze namen, we melden ons en kregen beide een bloemenkrans om! welkom op Tahiti. We kregen de vouchers en we werden naar de bus gebracht die ons even later afzet bij ons hotel.
Hier aangekomen zijn we ingecheckt, en naar de kamer gegaan. Een super mooie kamer met een ruime badkamer incl bad en apart een stortregen douche. Meteen de korte broeken uit de koffer en een rondje gelopen, we zagen niet heel veel het is al donker. Haha. Op ons balkon nog een drankje gedaan en nu lekker naar bed we zijn benieuwd hoe dit eiland eruit ziet met daglicht.
Morgen vertrekken we dus met een overtocht naar Moorea.

Wist je dat:

• Het hier nu 12 uur vroeger is dan in NL
    We morgen gaan ontbijten voor €29 pp.
  • En dat dat eenmalig is, en onder de noemer we hebben vakantie..
  • Wij er weer achter zijn gekomen dat georganiseerd reizen niks voor ons is.
  • Omdat je overal op moet wachten en afhankelijk bent van anderen
  • Dat we dat nu maar voor lief nemen. Once in a lifetime enzo..
  • Ik nu wel erg negatief klink, hmm
  • Dat dat na een nacht slaap weer is verdwenen?