Het prachtige eiland Moorea! Wauw!

Na een zeer korte nacht slaap ging toch weer die wekker om 6 uur. We moesten nog ontbijten,we werden om 7:55 opgehaald en we wilden nog wat foto’s maken bij daglicht. Allemaal gelukt. Haha.Het ontbijt was zeer lekker, vers fruit, omelet, frans stokbrood en van alles en nog wat. Op de hotelkamer nog de koffers ingepakt en om half 8 zaten we in de lobby te wachten tot we werden opgepikt. Overigens is hier nu het Fifa beach soccer 2013 bezig/afgelopen en zo zagen we wat (voor ons) onbekende spelers. De bus kwam mooi op tijd en na een stop op het vliegveld reden we door naar de ferry terminal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Waar we beide dachten we gaan op een zeilbootje naar het eiland, bleek dat dus niet het geval te zijn. Wij hebben het iets teveel geromantiseerd in de zin van, dat het echt heel exclusief was om daar te komen, en inderdaad vanuit Nederland horen wij het niet dagelijks maar voor de mensen aan deze kant van de wereld is het natuurlijk hetzelfde als voor ons de Caraïben bijvoorbeeld. (overigens zijn we hier al meer nederlanders tegengekomen als in 3 weken NZ) Wij gelijk engels praten 😉 De ferry tocht ging goed, onderweg werden we getrakteerd op orka’s Rick zegt Walvissen, in ieder geval het waren grote beesten die water omhoog spoten.

Na een half uur varen kwamen we aan op Moorea.  Hier werden we weer opgewacht door een chauffeur en na een stop bij het vliegveld kwamen we dan eindelijk aan in het prachtige resort Moorea pearl. Het was inmiddels 11 uur in de ochtend, we werden vriendelijk ontvangen, gingen zitten, kregen wat lekkers te drinken en zo werden heel relaxt de formaliteiten afgehandeld. We hadden nog om een upgrade gevraagd naar een over water bungalow maar dat was ons te duur. Onze geboekte accommodatie was een beach bungalow, en wauw! Wat een ultiem gevoel van geluk! Ruime kamer en overal lagen kleine boeketjes bloemen, in de middag kregen we nog een welkomst ananas. Een welkom briefje en een leuke versierde ananas.Overigens kwam dit gevoel bij mij pas na een uurtje.. Ik merkte dat ik zo vol zat van alles wat we de afgelopen weken hebben gezien en gedaan, ik moest echt even acclimatiseren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA IMG_0836 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Al snel gingen bij ons de zwemkleren aan en op naar het zwembad, het was licht bewolkt met een windje. We namen een plons en genoten van het uitzicht. Ook kwamen we er gauw genoeg achter dat wij dus niet weten hoe je zo’n vakantie doorbrengt. Onze laatste strandvakantie is alweer 5 jaar geleden, verder alleen maar rondreizen gemaakt. Continu op pad, en nu hoef je dus helemaal niks. Dat is zo raar. (inmiddels is het avond en hebben we de smaak te pakken) We waren dus wat onrustig en liepen weer terug naar ons huisje. Hier op de veranda staan 2 heerlijke ligbedden, dus beide een boek gepakt en maar gaan lezen, en om ons heen kijken. En blijven kijken en beseffen dat dit zo vreselijk gaaf en bijzonder is. We hebben het strand bijna voor onszelf, en zo namen we een duik in de “zee”.Het heeft hier best geregend dus de bodem is niet echt schoon. Maar het water en de vissen zijn echt leuk om te zien. Ook  gedurende de dag zie je de kleur van het water veranderen door de zon, wind en wolken. Ook een apart weertje hier. Bewolkt dan windstil, dan weer een opkomende wind. Maar met een heerlijke temperatuur.

(hieronder zijn foto’s genomen in de avond,)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We waren weer onrustig en gingen op pad. Haha. We waren ook zo weer terug want hier is op zondag dus echt alles gesloten. Wel hebben we een excursie geboekt voor aankomende dinsdag.  We gaan dan naar een lagoon for fish,shark and ray feeding, snorkelen en een bbq lunch. Terug in het hotel gingen we aan de lunch. Ieder een panini met friet, smaakte goed.

De verdere middag hebben we doorgebracht met luieren,snorkelen,lezen en zwemmen. Hier konden we wel aan wennen. Ontbijt & Diner zijn inbegrepen en zo gingen we om 7 uur aan tafel. Geen buffet maar van de kaart. Wel een speciale kaart voor als het inclusief is. 3 gangen menu met keuzen. En we hebben uitstekend gegeten. Vooraf een zoete aardappel salade met vis. Hoofdgerecht varkenshaas met sausje en gevarieerde lauw/warme groenten en na hadden we een gebakje van 3 soorten chocolade. Echt heel lekker. Nu lekker op de kamer verder met lamballen! Ik heb nu internet voor 1 dag. Ik weet niet of er nog verslagen komen de komende dagen maar sowieso als we thuis zijn doe ik alles update en een eindconclusie!

Wist je dat:

• Wij ons frans weer af moeten stoffen?
  • Bonjour, Merci & Oui
  • De mensen hier vriendelijk zijn en van de tijd
  • Wij na een dag “bakken” al lekker verkleurd zijn
  • Wij ons natuurlijk heel goed insmeren factor 50 voor Rick en 20 voor mij
  • Wij hier al veel “wildlife” hebben gezien?
  • Krabbetjes die tevoorschijn komen
  • Hele scholen met gekleurde vissen
  • Parende vogels in de palmbomen met kokosnoten
  • Wij hier heel veel van genieten, en ontzettend blij zijn?

2 gedachten over “Het prachtige eiland Moorea! Wauw!