Dromen die werkelijkheid worden..

Vandaag een dag waarin al onze verwachtingen en dromen waar zijn gemaakt. Een kers op de taart, totaal niet te vergelijken met 3 weken NZ, maar hoe wij hier nu “leven” we voelen ons al god in Frankrijk. Het ultieme bounty eiland gevoel dat we tot eergisteren alleen maar uit films en series kenden. En nu, nu hebben wij ook dit weer meegemaakt, ervaren en beleefd. Ja lieve volgers, dit is met recht een droombestemming.. En wij zijn compleet gelukkig, trots en blij dat we dit mee kunnen maken.

Maar goed ik zal beginnen bij het begin. Gisteren (maandag) was een dag die we maar weer snel vergeten. Het heeft hier heel de dag geregend. Echt balen. Maar ondanks dat kwamen we wel tot rust. Ik heb 1 boek uitgelezen en Rick vermaakte zich prima met spelletjes en lezen. In de ochtend uitstekend ontbeten, s’middags even naar de supermarkt gelopen voor wat brood, en s’avonds in het hotel gegeten. Wat echt weer uitstekend was. Een ander menu met verschillende gerechten, alles mooi opgemaakt en goed bereid. Echt genieten. Ondanks het weer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vanochtend om half 7 stond ik al met mijn voeten in het water, de donkere wolken met regen waren verdwenen en hadden plaats gemaakt voor de zon. Echt fantastisch om wakker te worden en zo vanuit je bed in de zee staan. We gingen weer ontbijten, zo’n lekker uitgebreid amerikaans ontbijt en we genoten van de omgeving. Om 8:45 werden we opgehaald voor onze excursie voor vandaag. De laguna tour. Zwemmen met haaien en stingrays, een lunch bbq op een prive strand en snorkelen. Een dag om nooit te vergeten. Om 10 uur zaten we goed en wel in een boot met nog 60 mede passagiers. Een klein bootje met houten bankjes vanwaar we alles goed konden zien. We hadden een ontzettend leuke gids die leek op Bob Marley en er alles aan deed om het iedereen naar zijn zin te maken. Moorea (spreek je uit als Mo-Orea) heeft 2 baaien en een aantal bergpieken. We kregen van Bob veel informatie over het land wat echt heel leuk was om te horen.

Wist je dat:

• Moorea 18.000 inwoners heeft?
  • Het eiland maar 11 politiemensen telt?
  • Het eiland helemaal rond “maar” 68KM is?
  • De Cook bay vernoemd is naar James Cook, alleen James had niet die baai ontdekt, maar de andere (opunohu)?

Afijn en nog veel gezever meer, wat Bob in het frans en engels deed. Op een leuke manier. Deze informatie tour duurde een kleine uurtje, onderweg sprong Bob nog in het water om er een prachtig mooie schelp uit op te duiken. (die zal er gisteravond wel neer zijn gelegd 😉 )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na een tijdje varen kwamen we aan in de lagoon. Waar de eerste stingray al onder de boot door zwom. Eerst nog even de veiligheid regels doornemen, de stingrays kon je gewoon aaien en de haaien zijn te “schuw” die kwamen niet echt naar je toe. O en je mocht wel plassen maar niet poepen in het water. 😉 En in het heldere deel van het water blijven, het diepere deel is het kanaal voor de jetski’s en andere plezierbootjes. Als je bij Bob in de buurt bleef had je de meeste kans op het aaien en zwemmen met de beesten. Want Bob voerde de beesten. Dus hup vol goede moed ging ik dat water in en het heeft wel 5 hele minuten geduurd voor mij.. Ik raakte compleet in paniek. Die stingrays zijn zo enorm groot, en die krioelde echt om je lijf heen, ze doen absoluut niks maar ik kon er niet tegen. Ze waren echt overal. Dus Rick zette me af bij het bootje en ik stond weer vlug op de boot en kon zo mooi foto’s van Rick maken. Nu ik dit schrijf krijg ik nog de bibbers.

Rick vond het helemaal prachtig. De stingray voelt aan als kikkerdril. Rick was ook dicht in de buurt van de haaien. Echt heel mooi om te zien, zeker vanuit een bootje. Haha. De haaien worden trouwens gevoerd met rauwe vis. Lag dus echt een vissenkop en daar plukte Bob dan uit om te voeren. Hier in de lagoon bleven we een uurtje dobberen. Rick vond het in ieder geval geweldig en ik heb ook zeker staan te genieten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Op naar de lunch. We vaarden eerst een stukje terug om de lunch op te halen en toen vaarden we naar onze eiland bestemming. Echt zo super gaaf. Heel helder water! Met veel koraal en kleine kleurrijke vissen die we al vanuit de boot konden zien. De boot stopte en Bob vroeg alle mannen om uit te stappen, dit had te maken met het gewicht van de boot. De boot legde ondertussen aan en zo stonden we gauw op het strandje. Super gaaf. De lunch werd uitgestald en we werden met zijn allen bij elkaar geroepen want er moest nog een salade klaar gemaakt worden en Bob ging ons een kook demonstratie geven. En daarbij had Bob een assistente nodig. 3x raden wie dat is geweest. Ik. Die zal wel gedacht hebben, dode vis kan ze wel aan. Bob en ik gingen een vis salade maken. Ceviche. Dus ik heb vandaag voor 60 man staan koken. Dus nu sta ik op ik denk 30 fotocamera’s en video filmpjes. Ik zette me beste lach op en zo gingen we aan de slag. De vis was al gesneden evenals de groenten maar verder was het een karwei. Handschoenen aan en werken maar.

De vis lag in blokjes gesneden in een grote schaal, hierbij werd 5L water toegevoegd en een bus zout. Ik moest dat omscheppen. Toen moest ik het vergiet vasthouden en werd de vis afgegoten. Dit was dus om de vis smaak te geven. Deze vis kwam niet direct uit de zoute zee. Dit i.v.m dumpen van olie ed in het water. De vis was nu lekker zacht en nu werden er limoensap, kokos melk (vers) en rauwkost aan toegevoegd en mijn taak was om dat allemaal met de hand om te scheppen. Een leuke ervaring.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu was de lunch de klaar en konden we gaan eten. Er was eten in overvloed. De ceviche, rijst, stokbrood, ananas, mals vlees, kippenpoten en stokbrood. Bier, sap en water was er genoeg. En het smaakte allemaal uitstekend. Na de lunch hadden we nog 1,5 uur om te relaxen, dus we zijn lekker gaan snorkelen en zonnen. Echt zo mooi. Het water is zo helder. Kleurrijke vissen echt prachtig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Stingray excursie 006

Na de 1,5 uur werden we weer bij elkaar geroepen voor een kokosnoot demonstratie. Echt vanuit de boom totdat we het kunnen eten. Dat is nog een hele klus. Eerst moet de schil eraf, op een speciale manier, en dan heb je pas de kokosnoot zoals die in de winkel lig, met de 3 stippen. Dan nog op een speciale manier kraken en dan heb je het kokosmelk, stukjes kokos en kokos olie. Allemaal gezien, geroken en geproefd. Ook een rotte kokosnoot van de binnenkant gezien. Hoe weet je dat een kokosnoot niet goed is? Dan hoor je de melk niet klotsen. Simpeler kan het niet. Om de kokosnoot te kraken had Bob een wedstrijdje georganiseerd. 3 mannen. Was leuk om te zien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na deze hele mooie ochtend en middag was het helaas alweer tijd om te vertrekken. We werden met de boot afgezet bij ons hotel en zo was het inmiddels 4 uur toen we op de kamer waren. De zon liet zich niet meer zien. Het was sowieso licht bewolkt. Maar dat was heel fijn, als die zon eenmaal op je huid brand voel je dat echt goed. Bijna niet tegenaan te smeren. Hier nog wat gerelaxt, Rick is nog gaan snorkelen. En om 6 uur ben ik een rondje gaan lopen over het resort voor wat foto’s van de zonsondergang. Zaten mooie tussen, had ik al op de laptop gezet en we zitten nog even op de veranda buiten zie ik allemaal mooie kleuren. De zon ging nu dus voor het echt onder. Rick uit zijn stoel getrokken (die had aardig wat biertjes gedronken, haha) en zo hebben we zitten genieten van de aller mooiste zonsondergang die wij ooit gezien hebben..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na deze mooie afsluiting van een waanzinnig mooie dag zijn we gaan eten in ons hotel. En dit smaakte weer fantastisch. We hebben op een vakantie nog nooit zo lekker uitgebreid en divers gegeten. En dat is onze eigen “schuld” wij gaan al snel voor een hamburger,pizza of steak. Maar nu “moet” je kiezen uit 2 gerechten per gang dus dat is voor ons nog wel eens een verrassing. Maar echt heel erg lekker.

Nu op de kamer en dit verslag schrijven, morgen hebben we nog een mooie dag te gaan waar we dus niet veel gaan doen, als snorkelen en kajakken. Dit resort is kleinschalig en we zitten echt zo heerlijk met ons huisje dat we haast denken dat we de enige zijn. Heel goed opgesteld. We hadden geen overwater bungalow willen hebben veel minder privacy. De mensen doen er hier ook alles aan om het je naar de zin te maken. Goede service, vriendelijk en ook de snorkels en kajaks zijn allemaal gratis te gebruiken. Ja echt een topper dit hotel. Morgen en overmorgen (halve dag) nog heerlijk genieten en dan donderdag beginnen we aan de reis terug naar huis. Dus het volgende berichtje komt weer uit Nederland.

4 gedachten over “Dromen die werkelijkheid worden..

1. Wauw, ik moest aan jullie denken en bedacht me toen oh jee die zijn met haaien zwemmen en hopenlijk ook alleen maar zwemmen!!!!
    Erg mooi hoor daar en dat water!!! Kicke. Geniet van jullie laatste dagen en tot snel weer?

2. Woorden schieten weer te kort, echt het is een super super mooie reis!!!
    Wat een geweldige zonsondergang!! Groetjes en geniet nog van al dat moois en tot gauw!!