Snorkelen, Kajakken en Genieten (en onze terugreis)

Woensdag ochtend werden wij weer gewekt door de regen. Gelukkig was het maar voor even en konden we weer genieten van een prachtige dag. Het bleef wel heel de dag licht bewolkt maar toch zijn we goed verkleurd. We hebben weer lekker ontbeten en na het ontbijt gingen de zwemkleren weer aan. We gingen snorkelen. Voor mij van korte duur. Ik ben er achter gekomen dat activiteiten op (kajak) of onder water niet echt voor mij bestemd zijn. Haha.

Vol goede moed liepen we tussen de water bungalows naar het “dek” met de bedoeling om daar in het water te gaan en dan zo tussen het koraal naar ons huisje zwemmen. Het waaide behoorlijk en ik kreeg het niet over mijn hart om daar dat water in te gaan. Dus ik liep weer gewoon terug en Rick is door terug gezwommen. En die vond het prachtig. Veel kleurrijke vissen en mooi koraal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Verder kwamen wij de dag door met een plons in het zwembad een duikje in de zee en gewoon heerlijk ontspannen op onze veranda genieten van de rust en de zon. S’middags zijn we op zoek gegaan naar iets te eten en zo aten wij een lekker panini in het dorpje. Terug bij het resort besloten wij om te gaan kajakken. Ieder een eigen kajak dus ik als eerst even een oefen rondje op het “besloten” stuk en ik kwam er snel genoeg achter dat dat alles was wat ik ging kajakken. Zodra we achter de water bungalows zouden komen was het “open” zee met een diepte die ik niet kon zien, het was bewolkt en er stond een wind genoeg reden voor mij om af te haken. Wel nog wat stoere actie foto’s gemaakt, 😉 En zo is Rick wel gaan kajakken. En ondanks dat Rick gewoon is gegaan vond ook hij het heel spannend.

kajak 002 kajak 004 kajak 007 kajak 008

kajak 014 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

S ‘avonds hadden gingen wij weer eten in het hotel, en dat was 3 avonden super goed en lekker dus wij dachten een mooie afsluiter. Helaas. Vandaag was het een buffet. En het zag er allemaal prima uit, maar het bestond voor 90% uit vis. En daar houden wij beide niet zo van. We hebben een bordje opgeschept het e.e.a geproefd en geprobeerd en het smaakte, maar wij zijn er door de loop de jaren achter gekomen dat buffet (avond eten) niet voor ons bestemd is. 🙂

Na het eten liepen we naar de receptie we konden navragen wat onze ophaal tijd was voor donderdag. Om weer bij de ferry aan te komen die ons weer naar het vaste land zou brengen. Dat was pas om 4 uur, en we moesten al om 11 uur uitchecken. We vroegen voor een late check out en dat kon geregeld worden. We hoefden pas om 4 uur uit te checken donderdag middag. Normaal gesproken betaal je daar extra voor, maar dat hoefde deze keer dus niet. Goede service dus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Donderdag de dag dat wij weer naar huis moesten, maar we hadden nog een hele dag te besteden! En dat was de warmste en helderste dag van onze dagen op Moorea. En wat zijn wij blij geweest met de bewolking de andere dagen. Als we ons niet goed hadden ingesmeerd waren we levend verbrand. Maar om half 7 in de ochtend lag ik al in bikini op mijn ligbed. Doe dat maar eens na 😉 . Weer foto’s gemaakt van de zon die al gedeeltelijk was opgekomen en weer heerlijk genieten. Lekker ontbeten, en ik ben samen met Rick toch gaan snorkelen. En maar goed ook. Doordat de zon uitbundig scheen was het water nog helderder en het was windstil dus ik durfde ook te gaan. We zijn bij de bungalows in het water gegaan en zo tussen door terug gezwommen. En wat Rick zei klopte, het was inderdaad prachtig. Heel veel mooie vissen en mooi koraal, overigens konden we overal gewoon staan. Was knie hoogte diep. Verder nog veel gezwommen in het zwembad en de zee, nog meer foto’s gemaakt, nog een frans stokbrood gegeten als lunch en onze laatste uurtjes op dit prachtige eiland zijn heel goed besteed.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Onze reis terug naar huis

Om half 3 was het dan dus echt afgelopen en zijn we gaan inpakken van de koffers nog even gedoucht en zo zaten we om half 4 uitgecheckt te wachten in de lobby in het hotel. Om 4 werden we opgehaald en om 16:45 zaten we op de boot terug naar Tahiti.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hier werden we weer opgewacht door een chauffeur die ons naar het vliegveld zou brengen, dus om half 6 stonden wij op Tahiti airport, en onze vlucht ging pas om 23:59. En ja Tahiti airport is geen schiphol. De incheck balie’s waren natuurlijk nog dicht dus we hebben heel wat uurtjes doorgebracht in een cafetaria. Een broodje gegeten, koffie gedronken, gelezen en een spelletje gespeeld, en om 10 uur konden we in de rij gaan staan om in te checken. Dit duurde nog wel even, maar is allemaal goed gegaan. We hadden vandaag 3 vluchten op het programma staan, en we zijn meteen tot aan Londen ingecheckt in Londen moesten we dat nog doen voor de laatste vlucht. In Tahiti nog wat winkeltjes afgelopen en zo zaten wij om 23.59 klaar voor vertrek. Goede maatschappij, veel beenruimte, goede service. Na het eten werd het vliegtuig donker gemaakt en zo hadden we een nachtvlucht. We hebben beide toch wel een uurtje of 5 kunnen slapen, dus het schoot lekker op.

En toen kwamen we aan in Los Angeles. We hadden hier ruim 5 uur overstap tijd. En die hadden we nog nodig ook. Wij zijn Amerika liefhebbers in hart en nieren, maar de tering wat zijn dat een stelletje paniekers zeg. En dit hebben wij nooit zo ervaren omdat wij niet verder kwamen als Amerika. Maar nu zijn we echt een ervaring rijker en zijn we er achter gekomen dat het er in Nieuw-Zeeland en Tahiti qua controle een stuk beter aan toe gaat. En ook daar moet je door de controles en customs heen, hebben ze dezelfde veiligheidregels. We kwamen aan in de pacific hoek, meerdere vliegtuigen uit Azie en omgeving kwamen aan, het was enorm druk bij customs en we zijn wel 4X uit de rij gehaald om weer te moeten verplaatsen want verderop was het toch weer rustiger, met als gevolg dat je dus met meerdere mensen die kant op gaat en uiteindelijk staat er precies zo’n rij als waar je al in stond. En dat dus 4X. Het heeft zo lang geduurd dat toen we eindelijk bij de koffers aankwamen, onze koffers al van de band waren afgehaald. We moesten naar een andere terminal en zo liepen we nog even buiten, en hadden we best nog wel een week of 2 een auto willen huren en rond crossen door Amerika. Haha. Helaas gingen wij naar huis ;). Inchecken was niet meer nodig dus we stonden al gauw achter de douane. Nog wat gegeten en geshopt en toen konden we al weer boarden. We vlogen deze keer weer met Air New Zealand hadden exit row seats. Dus we hebben heerlijk gezeten. En wij kunnen 1 ding zeggen, we hebben nu een aantal vliegmaatschappijen gehad, en wij vinden dat de KLM zwaar overschat is. Gewoon een bagger maatschappij. Ook hier weer een maaltijd en verduistering en we hoefden “maar” 10 uur te vliegen, beide konden we niet slapen dus wat films en serie’s gekeken.

Toen we in de buurt van Londen waren hebben we nog enige tijd rond gehangen in de lucht, achteraf bleek dat er een klein brandje in de buurt van Heathrow was. In Londen hadden we ook weer een overstaptijd van 4 uurtjes. En men dat is toch ook een groot vliegveld. De koffers waren doorgelabeld en zo hoefden we alleen maar van de ene naar de andere terminal, toch een goed uur onderweg. Haha. In Londen had ons vliegtuig toch een half uur vertraging (door dat brandje). We vlogen de laatste 45 min met de KLM een city hopper, super klein vliegtuig maar meer beenruimte als toen 10 uur naar Shanghai. Om half 6 plaatselijke tijd kwamen we dan eindelijk aan in Amsterdam. En om half 7 reden we alweer op de snelweg. Naar Rotterdam gereden om de hondjes op te halen en uiteindelijk stapte we om half 12 ons huis binnen. Al met al een ruk van 40uur die we onderweg zijn geweest. Maar het was het dubbel en dwars waard.

Ergens in de loop van de week komt er nog een allerlaatst na verslag. Met onze bevindingen, mening en feitjes.