Reisdag

Vanmorgen vroeg ging onze wekker. Half 5! En we vlogen “pas” om 11:10. Maar ja we hadden vorig jaar nog erg vers in het geheugen.. We pakten de laatste spullen bij elkaar, maakte de koffers dicht en rond 5:15 maakte we Pepijn wakker. Die ging ook mee 😁 Hij was helemaal onder de indruk want het was nog “donker” Zo leuk dat besef dat hij steeds meer heeft. Wassen, aankleden en in het donker naar buiten de auto in. Onderweg werd nog “dura” gedraaid op de radio en zijn dag kon al niet meer stuk.

Aangekomen bij lang parkeren laadde wij de koffers,autostoel en buggy uit. Pepijn hielp mij mee met de koffers en Rick parkeerde de auto. Nadien konden we snel de bus in op weg naar de vertrekhal. Een ware belevenis die grote bus.

We waren ruim op tijd en konden meteen onze koffers kwijt, de boardingpassen werden geprint en de autostoel konden we bij een andere balie afgeven. Dit alles zien we als het goed is in Orlando terug. Hopelijk ook de buggy, maar daar kom ik zo op terug.

Door de veiligheids controle. Dat was nog even spannend. We waren bijna aan de beurt werd ineens de bodyscan afgesloten en hebben we goed 20 min moeten wachten. Ergens vooraan had een passagier wat meer controle nodig. Eenmaal door de controle liepen we rustig richting de gate. We waren op 1A volgens mij “nieuw” vrij klein en overzichtelijk. 3 tal winkels en wat (Coffee)bars. We hadden nog 2 uur tot vertrek en we hebben ons prima vermaakt. Eerst even wat te drinken gehaald en daarna op toe beurt een keer of 40 de loopband heen en weer. Nja kind tevreden en wij komen ook aan onze beweging toe.

Rond 10:45 konden we aan boord. Dit verliep vlot. De buggy lieten we achter en zouden we in Frankfurt weer zien, we installeerde ons op onze rij en Pepijn keek z’n ogen uit en bleef keurig zitten op z’n stoel. We zouden 20 min later vertrekken en toen knepen de billen even samen, we hadden een overstap tijd van 1:20 en Frankfurt airport is best een soort van groot. Afijn, we wachten geduldig af en we knabbelden wat op koekjes. Pepijn kon zelfs z’n riem “maken” en ook het tafelblad was mega interessant. We kregen nog een welkome sandwich te snacken en zo werd al snel de daling ingezet.

Ik had al geïnformeerd over onze connecting flight en deze moesten we makkelijk halen, daar gingen we dan maar van uit. Uit het vliegtuig de bus in. Onderweg kregen we erg in de buggy 😅 Die zou er vast niet eerder zijn dan ons, óf we zien m op Orlando óf we kopen een nieuwe bij de walmart(sowieso diende deze als “handig voor onze handbagage”,Pepijn heeft er niet ingezeten) Hij is doorgelabeld dus we laten ons verrassen😁 Op het moment hadden we 1 ding voor ogen, ASAP bij de gate zien te geraken. En daar waren we op tijd. Rondje toilet en diaper change, Pepijn nog wat laten klimmen en zo konden we aan boord van het vliegtuig. We kregen voorrang ivm reizen met Pepijn of de grondstuart zag dat wij een peuter in het gelid moesten houden en kreeg medelijden 😁

Dus nu hangen we ergens boven de oceaan. Voor €25 pp heb ik plaatsen gereserveerd en dat was het geld meer dan waard, enorme ruimte en niemand voor ons. Pepijn was ondertussen moe en tijdens het opstijgen legde ik m tegen mij aan en was binnen een minuut vertrokken. Heerlijk. Verder vermaakt hij zich met filmpjes of de lamp boven hem aan en uit zetten. Vooralsnog is het alleen maar genieten en viel er een last van m’n schouders dat de ochtend shift icm veel wachten prima verlopen is. Blijft toch altijd spannend.

Ondertussen nog ruim 1,5 uur tot landing. De reistijd van deze vlucht was 9,5 uur. En hands down voor Pepijn. Geen kick gegeven. Op een powernap na is hij net pas in slaap gevallen. Op de grond voor onze voeten. Dat is de enige “struggle” die we hadden. Hij die zich niet wou overgeven aan de slaap. Verder vermaakt met filmpjes en boekjes. Zelfs ik heb in etappes 1 film kunnen kijken én wat pagina’s weg kunnen lezen.

Tijdens het landen moest hij weer terug in z’n stoel en heeft een goede 20 min gehuild. Kan m ook geen ongelijk geven midden in de nacht wakker gemaakt worden 😂 Na het landen door de douane, dat was zo gepiept en ook al onze bagage was al aanwezig op de band incl buggy en autostoel, gauw naar de uitgang en op weg naar Alamo. Overigens kwam Pepijn weer tot leven en was zijn vrolijke zelf. Bij Alamo een auto uitgezocht, navigatie ingesteld en op weg naar de villa! Onderweg nog een pitstop voor melk en water o en een hamburger we hadden honger 😂

Super cozy villa en wij duiken er ook zo in, een lange dag maar één die meer dan prima is verlopen. Reizen met een lopende peuter.