Batu cave – chillen

De dag begon vroeg deze ochtend, half 8, dat kan er ook mee te maken hebben dat ik tot zeker 02:00 naar het plafond heb liggen staren, hoe dat zo kwam geen idee. Vervelend wel als je dan niet helemaal “uitgeslapen” wakker wordt. Dus na het ontbijt deden we nog even rustig aan en wat later op de ochtend gingen we naar beneden waar we weer een taxi bestelde.

Deze bracht ons in 20 min naar iets buiten Kuala-Lumper namelijk de Batu cave. Al veel gezien op internet maar zo in het echt was het toch nog groter dan wij ons voor konden stellen. Behoorlijk toeristische ook. Veelal kleine kraampjes eromheen gebouwd. Het was ook wel een beetje vuil rondom deze bezienswaardigheid maar dat mocht de pret niet drukken.

Pepijn zag de vrolijk gekleurde trappen en wou meteen aan z’n klim beginnen, alleen moest ik eerst voor 0,75cent een doek huren om mijn blote benen te bedekken. Iets met het geloof en boedisme. Prima ik pas me wel aan. En zo begonnen we naar boven te gaan. Pepijn deed het super stoer alleen. En onderweg maakte we vele foto’s van het uitzicht. Hoe hoger we kwamen hoe warmer we het kregen, dit zal wel met de inspanning te maken hebben 😉 Eenmaal boven ging je een grot in waar Hindoestaanse tempels waren, deze kon je bezoeken als je de schoenen uit deed. Ons niet gezien, ik heb niet echt smetvrees maar gegarandeerd dat ik hier iets op zou lopen. 😉 Het zag er omheen niet zo fris uit. Nu heb ik toch niet zoveel met het geloof dus zal er niet veel van hebben gemist.

Wel zagen we overal aapjes, en Pepijn onze kleine dierenvriend hadden we al geïnstrueerd dat we deze absoluut niet mochten aaien. Pepijn heeft namelijk echt geen schrik betreft beesten maar deze zijn van een ander soort. Ook werden we door de GGD arts gewaarschuwd om bij ze uit de buurt te blijven dit ivm de vele ziektes die ze meedragen, en een beet kan nare gevolgen hebben. Dus we bekeken ze op een afstand, brutaal zijn ze ook. Maar wel leuk om te zien.

Na deze leuke en mooie klim maakte we de aftocht naar beneden, zweet hadden we op plaatsen waar de zon niet schijnt en Pepijn stond weer met zn armpjes omhoog “knuffel papa” “tillen” Nou dat was zeker prima. We hadden niet eens verwacht dat hij zo rap omhoog zou gaan.

Eenmaal beneden kochten we een ijsje. We kozen 3 de dezelfde deze kostte 0,60 per stuk, ik weet niet wat het was maar na 1 hap gooide ik m weg. Het was een soort waterijs met een omhulsel van bevroren gelei ofzo. Een hele rare structuur, Pepijn en Rick aten m op, ik kocht een andere. Dit is dan enorm toeristische maar de prijzen zijn er niet naar. Een magnum of soortgelijks kost 0,80 we blijven ons erover verbazen. Pepijn ging ondertussen achter de duiven aan waar ook een groep Indiërs stond, die maakte van de gelegenheid gebruik om met Pepijn op de foto te gaan. Ik ging al met de pet rond maar daar trapte ze niet in 😉

Nadien liepen we nog rondje langs de kraampjes en zochten we weer snel een grab naar het hotel.

We waren allemaal blij om in het hotel te zijn en zo besloten we even helemaal niks te doen, Pepijn speelt voort graag een spelletje op de ipad en wij lezen een boek of kijken een serie. Eten doen we hier echt wel een stuk minder dan thuis, door de warmte niet echt trek en zo bestelde we via grab onze lunch, tosti voor Pepijn en wij een sandwich, dit is toch wel een fijne luxe hoor.

We deden een dutje en nadien nog even zwemmen, De zon kwam eens door en het brak mooi open. Mooi om te zien. Nadien heb ik nog even gebruik gemaakt van de sportzaal, sinds een maand of 2 train ik met een PT. En hoewel ik niet strak op dieet sta wil ik wel waar het kan 2 of 3x per week een half uurtje een full body workout doen, gewoon om het een beetje bij te houden én ik vind het leuk, Dus zo geschiedde.

Toen was het alweer gauw avond en aten we weer bij Chili’s lekker en makkelijk. Nadien nog even de speeltuin in om Pepijn uit te laten razen. Wat een mannetje, “mama, ik vind de vakantie zó leuk, echt heel gaaf” “Dubai geweest, Kuala lumpur geweest, op vakantie, vliegtuig was een beetje spannend, maar Pepijn is een grote jongen, televisie kijken, paw patrol” en zo ratelt hij maar door. Echt zo mooi en fijn om dit te horen. Volgens mij hebben we het alle 3 reuze naar ons zin met tot nu toe een goede balans voor ons en Pepijn.

Morgen halen we de huur auto op en vertrekken we naar de oudste jungle van de wereld (dacht ik) Dus het volgende berichtje komt van Taman Negara.