Island hoppen!

Dat klinkt spannender dan dat het is. Na wat dagen van afwezigheid hier op de blog, gewoon omdat ik er geen zin in had én we niet heel veel deden (al hebben we nog wel een waterval bezocht maar om daar nou een heel verhaal over te doen) pers ik er vandaag wel een blog uit. Omdat we best wat leuks gedaan hebben. Eiland hoppen dus.

Een tour geboekt via het hotel en zo werden we vanmorgen rond 9 uur afgezet bij de “haven” Dju daar werd mijn geduld wel weer op de proef gesteld (heb ik niet) zo niet efficiënt of handig dat ze hier werken, eigenlijk gewoon complete chaos wat uiteindelijk toch wel weer goed komt. We kregen een sticker opgeplakt en zo werden we gesorteerd in de bootjes geplaatst. Reddingsvest om en gaan.

Je zal het nav de foto niet zeggen, maar hij vond het wél leuk!

En onze kapitein had er zin in, of niet het is maar hoe je het bekijkt, want we waren geloof ik boot nummer 5 die af vaarde en hij haalde ze onderweg allemaal in. Nooit geweten dat bootjes over het water kunnen vliegen en dat je met een beetje pech een hernia op kan lopen. Maar de uitzichten waren prachtig! Sowieso na dagen van haze werden we vanmorgen voor het eerst wakker met een strak blauwe hemel.

Ons eerste eiland was een ware toeristen oord. Een of ander “only fresh water lake in the world” gebied. Dat claimen geloof ik alle landen dat ze die 1 hebben maar deze werd wel omringd door brutale apen. Dat kan dan weer niet elk land zeggen 😉 Afijn we betaalde weer toeristen entree en zo liepen we naar het meer. Onderweg waren veel apen en Pepijn was vrolijk aan het vertellen en wijzen toen er een aap wou knuffelen. Althans zo zag Pepijn dat, wij zagen dat meer als een aanval 😉 Maar goed kind niet getraumatiseerd (de aap wel) en zo liepen we gauw door, negeren en door lopen.

Bij het meer aangekomen kon je kajakken, water fietsen of gewoon zwemmen, zolang je maar betaalde voor 1 van de diensten. Wij hadden geen zin in gedoe (aan/uit kleden) en weer op tijd terug zijn bij de boot, dus we liepen een rondje maakte wat foto’s en klommen dat hele eind weer terug.

Weer met z’n allen de boot in en door vlammen naar de volgende stop, het voeren van arenden. Dit was zeker mooi om te zien! Maar (zeikerd die ik ben) het is voor mij geen “wildlife” die beesten zijn natuurlijk hartstikke tam en weten dat ze eigenlijk gedurende dag gewoon een soort van brood buffet hebben. Desalniettemin heb ik er nog nooit zóveel bij elkaar gezien en blijven het mooie vogels om te zien.

DSC_9020MOV_9021_000_000000MOV_9021_000_000008

Onze laatste stop was daar, een vrij afgelegen eiland, waar het water helder is en het strand wit. Dit was voor ons wel een pareltje en zo hebben we ons hier een uur kunnen vermaken. Toen was het weer tijd om terug te keren naar de boot.

DSC_9071DSC_9024DSC_9061DSC_9037

Die ons weer veilig aan wal zetten, we liepen langs de kraampjes af en zagen ineens allerlei bordjes staan. Bij vertrek werden er super snel foto’s gemaakt, en deze hadden ze dus op een bord geprint. Super kitsch maar wel een leuk aandenken. Voor €2 kon je deze kopen. Dat is nog eens leuk!

Moe maar voldaan werden we afgezet bij ons hotel, we hadden weer eens trek en zo bestelde we room service, decadent hé. De prijzen zijn gewoon normaal en zo hoefde we de deur niet persé uit. Nadien een middag dutje voor Pepijn en zo lekker relaxen.

Rick en Pepijn doken nog even het zwembad in en tegen de avond vertrokken we weer naar het centrum om wat te eten, zondag waren we bij foodtrucks beland, tussen de uitlaatgassen en generators aten we de lekkerste saté en dronken we de verste sapjes. Dit kon wel eens in de herhaling. En dat beviel weer uitstekend! We liepen nog een rondje en zo eindigde de dag alweer. Grab terug naar het hotel waar we nog een ijsje kochten en Pepijn gauw zat naar bed ging. Morgen de laatste volle dag hier op Langkawi!

Donderdag vertrekken we in de middag met het vliegtuig terug naar waar onze reis begon. Kuala Lumpur, daar hebben we nog een middag te besteden (we zagen een outlet shop mall) en vrijdagochtend taaien we weer af naar huis!

Overigens nog een “dank je wel” voor het lezen, het reageren en de likes. Ik schrijf dit geloof ik elk jaar, ik doe het voor mezelf maar het is toch echt wel leuk om te zien (statistieken) dat ik er andere schijnbaar ook een plezier mee doe. Dus bedankt voor de moeite!